
Drewniane puzzle edukacyjne i nauka przez zabawę
Edukacyjne puzzle, a nauka przez zabawę
Drewniane puzzle edukacyjne to świetna metoda nauki przez zabawę. Nasze pociechy nie zdają sobie sprawy ilu nowych rzeczy się uczą w trakcie zabawy układankami. Już od pierwszych dni swojego życia dziecko bardzo szybko się rozwija i przyswaja szereg nowych umiejętności. Jak mogliście przeczytać w naszym poprzednim blogu, który był poświęcony zagadnieniu rozwijania motoryki małej i dużej, dziecko rozpoczyna naukę chwytania już w łonie mamy. To tam uczy się chwytania, a jego pierwszą zabawką jest pępowina. Roczny malec powinien mieć opanowany chwyt pęsetowy do perfekcji. Chwyt przyda się później do nauki innych czynności, takich jak rysowanie, lepienie z plasteliny czy też zapinanie guzików. W początkowym okresie nauki chwytania przydadzą się puzzle z większymi elementami, np. drewniane puzzle z leśnymi zwierzątkami, które znajdziecie u nas w sklepie.
Wybieraj puzzle o różnorodnej tematyce
Do nauki przez zabawę świetnie nadadzą się puzzle o różnorodnej tematyce. Mogą to być puzzle z alfabetem, cyframi, kształtami, planetami, bądź zjawiskami atmosferycznymi. Jedną z największych zalet puzzli to ich różnorodność. Warto zdecydować się na zakup puzzli wykonanych z różnych materiałów, tak aby nasze dziecko szybko się nimi nie znudziło. Wybierajmy puzzle adekwatne do wieku i zainteresowań dziecka. Dzieciom młodszym spodobają się na pewno puzzle z dużymi elementami, które łatwo chwycić w rączkę, a starszym bardziej skomplikowane puzzle edukacyjne.
Puzzle a rozwój wyobraźni i kreatywności
W trakcie układania puzzli nasze dzieci nie tylko rozwijają swoją wyobraźnię i kreatywność, ale także mogą bardziej efektywnie przyswoić szereg nowych informacji. Drewniane zabawki doskonale rozwijają wyobraźnię naszych pociech. Są one prostsze, a zatem pozbawione wielu szczegółów co pozwala dziecku na wymyślanie różnych scenariuszy zabawy. Wyobraźnia przestrzenna jest istotna dla rozwoju przyszłych umiejętności matematycznych i technicznych, a także stanowi kluczowy element rozwoju poznawczego. Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Chicago dowiodło, że dzieci między 2. a 4. rokiem życia układały puzzle miały lepszą wyobraźnię przestrzenną w wieku 4,5 lat. Warto zatem od jak najmłodszych lat zachęcać dzieci do układania puzzli, o różnych kształtach i poziomach trudności.